Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Και από συγγράμματα; Τίποτα;

Βρισκόμαστε εδώ, λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας εξεταστικής περιόδου και απ' όσο φαίνεται η εντατικοποίηση έχει χτυπήσει κόκκινο. Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα εξεταστικής καλούμαστε να δώσουμε την πλειοψηφία των μαθημάτων μέσα σε ελάχιστες μέρες, έχοντας μάλιστα παραλάβει τα μισά συγγράμματα απ' αυτά που δικαιούμαστε.
        
Συγκεκριμένα, σε όσα μαθήματα μέχρι πέρυσι προβλέπονταν δύο ή και περισσότερα συγγράμματα, πλέον δίνεται μόνο το ένα, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι φοιτητές για να καλύψουν την εξεταζόμενη ύλη να αγοράζουν είτε ολόκληρα συγγράμματα είτε σημειώσεις. Αυτό προφανώς συνιστά μια μετακύλιση του κόστους σπουδών στις πλάτες των ήδη επιβεβαρυμμένων φοιτητών, βάζοντας έτσι άλλο ένα λιθαράκι στην καταστρατήγηση της δωρεάν δημόσιας παιδείας.
      
                        Δε χρειάζεται να αναλύσουμε από που πηγάζουν αυτές οι περικοπές. Ο νόμος 4009, ο νέος νόμος πλαίσιο, είναι πραγματικότητα· το ζούμε στην καθημερινότητά μας, στις περικοπές της σίτισης, στέγασης, μεταφοράς, στις αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών, στην εντατικοποίηση, στις μικρές εξεταστικές, στην κατάργηση της κριτικής σκέψης και στην αποθέωση της αποστήθισης.
      
                        Σε όλα αυτά είναι και θα είναι υποστηρικτές οι παρατάξεις του δικομματισμού, ΠΑΣΠ και ΔΑΠ. Χρόνια τώρα μας μιλούσαν για τις “μεγαλειώδεις” προτάσεις τους όσο και για τις αλλαγές που έχουν επφέρει στο πανεπιστήμιο. Απ' όσο φαίνεται, όμως, μόνο αυτό δεν έχουν καταφέρει! Η αμέριστη υποστήριξη που είχαν προσφέρει στο να εισαχθεί η λίστα συγγραμμάτων σήμερα αποτυπώνεται στο να μην έχουμε τα απαραίτητα συγγράμματα και στο να σπουδάζουμε με υπερεντατικοποιημένα προγράμματα σπουδών. Παρ' ολους τους αγώνες που δόθηκαν απέναντι σ' αυτό το νόμο το Σεπτέμβρη, οι ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, ακολουθώντας το δικό τους δρόμο και στηρίζοντας το νόμο με νύχια και με δόντια, μας άφησαν χωρίς τίποτα.
            Το ζήτημα όμως είναι τί κάνουμε εμείς και τί θέλουμε εμείς!

Γι’αυτό απαιτούμε:

·Να συνδιαμορφώνεται από ανοιχτές επιτροπές μαζί με τους καθηγητές και να ανακοινώνεται ένα μήνα πριν την έναρξή της.
·Διάρκεια της εξεταστικής περιόδου 4 βδομάδες.
·Να μην εξετάζονται βασικά μαθήματα κορμού την ίδια μέρα
·Να ανακοινώνονται οι ενδεικτικές απαντήσεις-λύσεις από τους καθηγητές, ώστε να μπορούν και οι ίδιοι οι φοιτητές να ελέγχουν τα αποτελέσματα των γραπτών τους.
·Να υπάρχει ικανοποιητικό κενό μεταξύ των μαθημάτων.
·Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών.
·Εξεταστική με βάση τις ανάγκες των φοιτητών.

Αρ.α.ς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου